Lordag = skoldag och Waiheke island.

I lordags hade jag skoldag trots att det var lordag. Tur att det bara ar en lordag till som det ar sa. Min skola ligger ju inte pa campus. Jag maste alltsa ta bussen eller pendeltaget till min skola. Nar jag tittade pa tidtabellen vilket tag som skulle passa bast drog jag i med rejal marginal for att inte komma for sent. Tur var val det! Under hela helgen har de hallt pa och reparera sparen sa de hade satt in bussar istallet for tag. Att aka dit och hem tog mer an dubbelt sa lang tid som vanligt. Lordagens kurs vad Loss and Grief, som handlar om sorg. I den ingar bland annat att kunna "konfronteras med sina egna kanslor" (lararens ord). I lordags skulle vi infor hela klassen beratta om en egen forlust. I brist pa battre berattade jag om nar jag brot mitt ben i hostas. De andra daremot, de delade med sig av livshistorier som inte var av denna varld. Vill inte ga in pa allt, men sa gott som alla grat och grat. Helt otroligt. Vi satt och lyssnade pa varandra fran nio pa morgonen till tva pa eftermiddagen med undantag for tva korta raster. Efter att skolan var slut messade jag Filippa som skulle ut till Waiheke island. Fran borjan skulle vi ju ha akt ut forra veckan men da var vadret alldeles for daligt. Waiheke island ar huuur vackert som helst. Pa on odlas det vin och det finns helt ororda strander. Nar klockan blev kvall akte vi tillbaka till stan. Filippa akte hem men jag gick vidare och traffade nagra linkopingsbor som bor precis i hamnen. Ytterligare nagra manniskor fran campuset kom till lagenheten och vi forfestade. I Auckland ar de helt galna med skorna pa utestallena. Har man nagot annat an svarta lagskor blir det nobben i entren till nastan alla stallen. Sen nar ar det battre att vara supersunkig med svarta skor an frasch med vita skor? Vi europeer har fortfarande inte listat ut svaret... Tomas och jag fick lana svarta skor, mina var ett slags svarta slipins sa det gick inte heller. Da tappade jag humoret och drog hem. Var hemma runt tvatiden...


Tyvarr har jag inga bilder att visa da jag inte langre ager nagon kamera, den blev snodd pa Waiheke island.


Ikvall fortsatter Loss and Grief. Trots nastan fem timmar med manniskooden hann vi inte bli klara i lordags. Hoppas vi blir det ikvall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0