Första BRA skoldagen

Igår (måndag) var dags för ytterligare en kursstart, den här gången var det kursen Loss & Grief som sparkades igång. Kursen går på kvällen mellan åtta och nio. Det är faktiskt helt okej, hela dan är fri för annat. Vad som däremot INTE är okej är att jag varje dag måste ta skolans lilla buss till och från mina kurser. Börjar jag t.ex. halv nio på morgonen måste jag ta den som går halv åtta. Då är jag där åtta, trettio minuter innan jag börjar. Rätt så drygt med tanke på att det är morgon. På kvällen går inte bussen alls, utan jag måste ta tåget hem.

Det här är dom kurser jag läser:

- Human development En nybörjarkurs för de som går första terminen. Det verkar vara ett slags hopkok av jönkans anatomi och fysiologi, psykologi, patofysiologi mm. Den här kursen känns ytterst tveksam. Dels för att det är en nybörjarkurs men också för att den är rätt så omfattande.

- Communication within therapeutic relationship Den här kursen läser dom under sitt andra år och syftar till att man ska förbättra sin kommunikativa förmåga gentemot patienterna. Det här är en kurs jag vill läsa.

- Loss & grief Loss & grief handlar om sorg och hur människan handskas med den. Jag läser en distanskurs i palliativ omvårdnad från jönkan. De båda kurserna kompletterar varandra bra, tycker jag. Dessutom är klassen ganska liten, kanske 20 stycken studenter.

- Long term health impairment Det här är den enda kurs jag egentligen är lite osäker på vad den handlar om eftersom den inte börjar förrän i mars. Kursen är en onlinekurs. Kanske inte världens bästa val eftersom det säkert är en del inlämningsuppgifter, men det var ju inte jag som valde mina kurser. :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0