Forsta natten

Sa har jag klarat av min forsta natt! Somnade i soffan redan vid nio pa kvallen. Jag skyller pa den lilla rodhoriga ungen som satt bakom mig pa flygplanet. 

Da jag packade i Sverige hade jag drabbats av nagot slags vild rationaliseringsjakt pa onodiga saker. Till exempel tog jag inte med mig en engelsk-svensk ordbok, lakan och andra smasaker som ar bra att ha. Kopa lakan var alltsa prio #1 igar. Tillsammans med en tysk kille, som bor i samma lagenhet, akte vi in till stan. Val dar gick han och klippte sig och jag pa jakt efter lakan. I affaren, liknande ett polskt ICA Maxi, vid alla hyllor med lakan, sangoverkast och handdukar kommer jag pa det viktigaste. Jag vet inte sangbredden. Tro nu inte att dom mater sangar i centimeter, tum eller ngt annat behandigt. Na, istallet det storlekar som king, queen, double och andra kombinationer som galler. Erinrar mig nagonstans att jag har last att min sang ar en king. Satsar darfor pa det. Nar jag kommer hem och laser narmare ar det mycket riktigt en king men med tillagget single. Jag packar upp setet jag kopt och upptacker att istallet for att fa med underlakan, paslakan och kuddoverdrag, har jag istallet kopt tva olika sorts underlakan och ett kuddoverdrag. Allt detta for fortraffliga 500 kronor! Det ar bara att bita i det sura applet och konstatera misstaget och borja sukta efter en ordbok. Det hade raddat mig...

Vad mer? Kopte mat ocksa. Letade efter morkt brod och/eller hart brod men lyckades inte. Fick kopa supermjukt och supervitt brod istallet.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Lisa H

inte lätt med lakan, kommer ihåg de när jag var i USA och tänkte köpa men de var ju helt omöjligt!! Har du inte letat efter några bönor?:)

2008-02-09 @ 15:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0