Guldet blev till sand

Spelade Monopol for forsta gangen pa over tio ar igar. Tyvarr blev det ett svidande nederlag. Med bara tva gator i det samsta kvarteret och en blodande pengapung konsoliderade jag med tva andra. Allt sag sa fint ut pa papperet. Rickard agde fina gator och hade mycket pengar. Phil hade ocksa resurser. Jag hade mina tva gator. Men lat oss saga att jag stod for fotarbetet pa spelplanen. Vi tre kallade oss for Warszavapakten. Pa motstandarsidan stod Vastpakten med bra gator och en valfylld stridskassa. Precis som i historien blev det ett svidande nederlag for WP. Sakta men sakert fick vi lamna ifran oss bade pengar och gator. Efter mer an fem timmar tog det slut och forlusten var ett faktum. Ack, historien upprepar sig alltid... Tag lardom broder och systrar.
image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0