Deutschland Deutschland

Pa sydon var det ju, som ni redan vet, mycket mexikansk mat. Forra helgen lagade vi svenskar mat at alla som var pa sydon. Igar var det tysk mat som stod pa menyn. Det finns ett bra ord for att beskriva den tyska matkulturen: mastig! Tyskarna (dock inte dom fran Lund) hade lagat sma potatisknyten med plommon i mitten. Till det bringa och en sas till. En portion av den tyska maten och man star sig i evigheter. Mexikanare tyckte det var "different" Vad dom menade med det fragade jag aldrig. Kan ju betyda lite vad som helst... Jag gillade det i alla fall och faten var tomma nar vi gick darifran. En timma senare satt jag annu en gang vid matbordet for att ata middag. Fast nu med mina flatmates. Sla det om ni kan!


Kommentarer
Postat av: Louise

Klart du gillar tysk mat. Du är ju partisk, "Herr Brauer". Tyskt så det förslår. ;)

Btw, dåligt att landa på landvetter först då! Jag har semester då.... Om allt vill sig väl är jag på hultsfred dessutom. Kan gå precis hursomhelst =P

Kram!!

2008-05-28 @ 13:20:34
URL: http://loi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0