Svedski Svedski!!!

Svedski Svedski!!!


Vilken dag igår! Första torsdagen i månaden har svenskföreningen i Auckland en pubträff på BaraBra i hamnen. Igår var alltså första gången för oss som precis har kommit hit. Men jag ska kanske ta det från början. Filippa, Ylva, Sandra och jag (alla svenskar) tog bussen in till stan för att ta en föröl innan svenskträffen. Vi satte oss nere i hamnen med medhavd öl. På samma brygga som vi sitter står det ett uteliggarpar som e riktigt fulla och dragna. De småtjafsade och bråkade med varandra, som sådana alltid gör. Plötsligt slänger mannen kvinnan i vattnet. Tyvärr tittade jag bort precis i ögonblicket, så plötsligt hörde jag att någon ropade Help! Help! men jag förstod inte varifrån det kom. Alla som såg det blev så överraskade och förvånade att de inte tog sig för något. Till slut sprang jag och några andra ner till bryggan för att hjälpa henne upp. Hon var så full att hon inte orkade simma till stegen på bryggan. På bryggan fanns det en livboj inlåst i ett skåp Vi var några som försökte få upp skåpet men skåpet gick inte att få upp fastän vi ryckte och slet i plexiglasluckan. Ändå fick vi inte upp det. Jag var verkligen inte sugen på att hoppa i men jag började ändå ta av mig skorna och ta ut min telefon och kamera från byxfickorna. Plötsligt hör jag Filippa ropa "Viktor! Hoppa inte i! Du blir ju blöt!". Av någon anledning tvekar jag bara någon sekund eller två. Under tiden hoppar en amerikansk turist i vattnet och drar in henne till stegen och vi två killar som är där drar upp henne. Väl på bryggen kippar hon efter luft och börjar samtidigt spy. Snacka om fräscht. Vi ringer ambulansen och polisen som kommer inom några minuter. De svenska tjejerna får lämna vittnesmål om vad vi sett och sakta börjar uppståndelsen ebba ut. När allt lugnar ner sig går vi mot BaraBra för att möta upp alla andra.


På BaraBra satt det redan ett knappt tiotal svenskar och med tiden anslöt allt fler. Till slut var vi uppemot 20-25 stycken. Där fanns alla möjliga människor. En kille som ska försöka starta upp en vinodling som samtidigt arbetar med datasystem på distans. Men det var också flera som hade hittat den stora kärleken och helt enkelt blivit kvar. Filippa hade tidigare under kvällen gjort reklam för hennes kompis Rebecka, som jobbade på en PR-byrå, vars PR-byrå var med och anordnade en stor fest på en uteterrass inne i stan. Det unika med den här festen var att alla hade på sig hörlurar och lyssnade på musik. Det såg riktigt roligt ut när alla stod och diggade loss till musiken i hörlurarna om man själv tog av sig lurarna för en stund och bara tittade på. Idén e dock inte dum. Man kunde välja mellan två sorters musik och volymen på det. Tröttnade man på musiken var det bara att ta av sig lurarna och prata. Festen var riktigt lyckad! Alla hade en grym kväll på stället. Det roligaste under hela kvällen var de uppblåsbara djuren och sexdockan som åkte runt bland gästerna. Verkligen alla slängde djuren runt och runt. När Jimmie, en svensk kille, skulle göra det kom fram en vakt och sa att Jimmie hade fått nog och att det var dags för honom att gå hem. Vi ville ju inte lämna honom ensam så vi gick vidare till ett ställe i hamnen för kalajs tills de stängde vid två. När det stängde drog hälften vidare till en karaokebar och vi andra en taxi hem. Summa summarum: verkligen bra kväll!


PS. Bilder finns på fejan! Uppladdning e alldeles för långsam. :(  


Kommentarer
Postat av: Den där D

Det där med sexdockan verkar vara helt i min smak. Då kan man tafsa hejdlöst utan att bli kalladpervo.Nice!

2008-03-07 @ 10:26:01
URL: http://veryflashy.blogg.se
Postat av: Den där D

IDAG(9 mars) fyller Viktor åååååår!!! Grattis sötnos, hoppas din dag blir allt du önskar dig!!! KRAMAR från D

2008-03-09 @ 17:03:55
URL: http://veryflashy.blogg.se
Postat av: Louise

Hann du göra mun-mot-mun innan hon spydde? ;)

2008-03-09 @ 22:08:09
URL: http://loi.blogg.se
Postat av: Viktor

-->Louise: Jag hann ju inte det tyvarr. Men jag var bra sugen... :)

-->Doris
Alla ville tafsa pa dockan! Hon blev till och med en sa stor succe att hon inte klarade trycket och luften gick ur henne. Utmattar ar ett ordet. Vi syns i sommar!

2008-03-10 @ 00:21:09
URL: http://viktorflyger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0