Gordiska knuten och sill

Att boka om min hembiljett gar inte sa bra. Varken STA eller Air New Zealand vill ha med den att gora. Eftersom jag bokade den hos STA i Sverige gick jag till STA-kontoret har i Auckland. For dom var det "helt omojligt" att boka om och skickade mig till flygbolagets kontor, 10 minuters gangvag darifran. Stoter pa patrull aven dar. Eftersom det ar en STA-biljett maste jag boka om den hos STA. Jag forklarar att jag redan har varit dar men att de inte kunde gora nagot. Flygbolaget insisterar anda pa det sa jag gar upp till STA igen. Samma visa samma svar. 10 minuter senare svingar jag upp dom stora dorrarna till flygbolagets kontor och forklarar aterigen hela historien for en ny manniska. Aven denna gang ar det stopp. Nu ger jag tillfalligt upp, aker hem ock skickar ett mail till min kontaktperson pa STA i Sverige. Hon ar naturligvis mammaledig sa det ar bara att skicka mailet pa nytt till nagon pa mafa. Redan efter ett par timmar far jag svar om att dom har slappt ombokningssparren och gett mig ett bokningsnummer. Det ska ha lost allt. Idag aker jag ner pa stan for att boka om. Naturligtvis har det inte alls lost sig. Biljetten ar sparrad och varken STA har i Auckland eller Air New Zealand far gora nagot at det. Nu vantar jag med spanning pa vad svenska STA kan gora at det. Eller ar det kanske ett tecken pa att jag inte ska aka hem? Kanske stanna har nere for resten av livet? Dags att gora nagot drastiskt at det har problemet...


Ingen lar val ha missat att det har varit pask. Jag letade faktiskt efter sill och hittade det! Enligt forpackningen fin-fina fileer, visserligen tyska men noden har ju som bekant ingen lag. Nar jag kommer hem ligger de fin-fina fileerna och simmar i fet illaluktande olja. Inte mycket battre blir det nar jag forsiktigt gnager pa en for att komma i stamning. Den ar helt flottig och ubersalt. "Kanske blir den battre om jag gor en sillmacka?" tanker jag. Men inte ens da funkar det. Darfor lottar jag nu ut de aterstaende sillbitarna mot hogstbjudande har pa min blogg! Forst till kvarn (far forst mala) galler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0