Tva roliga saker

Rolig sak 1

Pa flyget over till london fran Goteborg laste jag en artikel i DN om den nya israeliska ambassaden som haller pa och  iordningstallas pa Ostermalm, nara Strandvagen, i Stockholm. Dar kan man bland annat lasa om att de palskladda invanarna ar radda for att de kommer att hamna mitt i ett brinnande inferno nar som helst. Battre beskrivet an sa har kan man inte sammanfatta det: "Tänk på hatet i Mellanöstern, dom kan spränga ambassaden när som helst. Och mina barnbarn som alltid matar änderna i Djurgårdsbrunnsviken." (Ebba Gadelius, en ur "Strandvagens parlament"). En annan man, som vill vara anonym sager sa har: " Terroristerna googlar och hittar ambassaden. Sen hyr dom ett plan på Bromma och bombar huset. Tänk på att vi bor på andra sidan gatan." Ja, imponerande ar att han faktiskt vet vad googla innebar. Nar jag har trakigt burkar jag lasa det har. Ett sakert recept for att kunna muntra upp mig.

Rolig sak 2

Det andra roliga klippet ar egentligen inte speciellt roligt, men eftersom det handlar om var forre statsminister, hans"herrgard" och hans allmanna satt att vara sa maste det uppmarksammas.


Aftonbladet skriver att Goran Persson, var tidigare landsfader, numera har stadhjalp med "pigavdrag" hemma. Kan dubbelmoralen bli sa mycket mer an sa har? Nar Reinfeldt debatterade i valrorelsen for att man ska fa gora ett skatteavdrag for stadning med mera, stod Goran och hanade honom. Nu, nar huset ar for start och maste stadas sa passar det plotsligt alldeles ypperligt. Tank pa det, alla ni grasossar, nar ni rostar i nasta val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0