Rapport fran BBQ och Kinesiskt nyar

Igar var det BBQ pa Carringtons, den lokala puben, for oss studenter som bor pa campus. Skolan hade ordnat det valdigt fint. Pa pubens uteservering hade dom dukat upp ett langbord fullt med mat och med bra platser runt om. Tyvarr salde dom av nagon anledning ingen ol forran klockan nio. Vem som an hade tagit det beslutet var det ett misstag. Nar maten var uppaten runt halv atta satt alla och vantade pa - ingenting. Den minnesgode lasaren kan dra sig till minnes forra gangen vi var pa Carringtons. Da blev nagra nekade att kopa ol av pubchefen, numera med smeknamnet Ragatan. Jag satsar definitivt mina pengar pa att det var hon som hade bestamt det. Nagra av oss akte in till stan for att titta pa det stora fyrverkeriet inne i stan. For dom som inte visste det var det kinesiskt nyar igar. I den stora parken inne i Down Town hade de satt upp massor av upplysta pappersdrakar och djur, samt sma mattalt en bit darifran. Vi svenskar tyckte att nagot saknades. Det vi saknade var fulla manniskor och stanken fran urin. Lagg till de tva sakerna och hade det varit ett fullandat Goteborgskalas!


Imorse kampade jag mig upp for ytterligare en tur med den forhatliga lilla shuttlebussen fran det stora campuset till min lilla skola for mote med en larare angaende en av mina kurser.


Ha det bra!


PS. Bilder laggs upp senare idag. Som vanligt datorkrangel nar jag ska fora over bilder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0