Gemensam middag, Matts tur

Igar lagade vi mat gemensamt - igen. Den har gangen var det kiwins tur. Att fa ata akta kiwimat ar inte ofta! Jag har ju tidigare skrivit att NZ kanns valdigt engelskt. Gardagens middag starker mig ytterligare om det engelska arvet. I sann engelsk anda hade han, fast snarare hans mamma, lagat corned beef.  Om jag inte ar helt ute och cyklar ar det samma sak som oxbringa. Till detta serverade han potatismos och kokta gronsaker. Till detta hade vi senap, och gronskaksrora. Det var faktiskt valdigt gott och vi gav honom fem sma gulliga kivifrukter av fem mojliga for hans koksprestationer. I borjan var kiwin ratt reserverad och tystlaten. Nu har han borjat vanja sig och pratar mer och mer med oss, vilket ar kul. Han fungerar aven som var engelsklarare och uppslagsbok. Nar det ar nagot vi inte kan eller forstor fragar vi honom. Hoppas han inte tycker det ar jobbigt.

image26



Idag har jag kopt nya loparskor. Det kommer att gora mig till den snabbaste loparen i Auckland. Nu maste jag bara borja trana ocksa... ;(


Kommentarer
Postat av: Den där D

Du får lägga av med det vita brödet annars blir det aldrig ngn sann idrottman av dig!!!

2008-02-27 @ 06:40:10
URL: http://veryflashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0