Bananrepublik

Nu ar det bevisat! Skolor som undervisar i halso- och sjukvard kan inte KOMMUNICERA med sina studenter. Min dag idag ar beviset.

Efter en skon men sen kvall igar med manga nya moten kom jag inte i sang forran halv tva. Idag segar jag mig upp halv sju bara for att hinna duscha och ta bussen till skolan. Vid busshallplatsen ar vi ett par tappra sjalar som vantar pa skolans lilla buss som ska ta oss till dit vi har vara lektioner (20 mins med bil). Tror ni att det dyker upp nagon buss? Svaret ar: Nope! Zipp! Ingen buss! Efter att ha pratat med en annan busschauffor visar det sig att skolan har andrat tidtabellen under helgen utan att ha satt upp en ny. Kanns det beteendet igen fran Halso? Enligt den gamla tidtabellen maste jag vanta 45 minuter tills nasta buss kommer. Da hade jag bara kunnat vara med pa den sista halvtimmen av lektionen. Alltsa struntar jag helt i det. Ovanstaende ar exempel nummer ett.

Exempel nummer tva ar foljande. Senare samma dag borjar min nasta kurs lektioner mellan 1730-2000. Nu kommer shuttlebussen som den ska och tar mig till skolan. Innan jag ska ha min lektion pratar jag med deras AFO angaende mina kurser. Da klacker de ur sig att dagens lektion har fatt en ny tid och gar numera mellan 1800-2100. Den e fin. Men vad hander? Nar klockan har passerat sex och borjar narma sig kvart over har varken larare eller nagra andra studenter dykt upp. Det ar bara att ta sitt pick och pack och sa snallt ga till sparvagnshallplatsen eftersom skolan buss slutade ga vid fem.

Det ar slaende hur tva skolor som ligger sa langt fran varandra som det bara ar mojligt har sadana likheter nar det kommer till att kommunicera med sina studenter. Pa satt och vis ar det tryggt. Det gar ju inte att forvanta sig nagot fran dom.

Detta ar alltsa min dag. Jag hoppas att eran dag har varit battre.

//Viktor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0