P & P + tävling

Tävling


Idag har jag en tävling! Den som först hittar två klyschiga och missanpassade ord i texten vinner en liten rolig sak. Skriv en kommentar eller e-maila mig vilka ord ni tror är dom rätta. Ledtråd: läs mitt förra inlägg för att komma närmare sanningen. Kom igen nu!


Idag var vi, mina föräldrar och jag, runt på stan och tittade på sevärdheter. Med hjälp av resguiden från moster Ingrid (tack!) hittade vi flera små trevliga ställen i både Parnell och Ponsonby. P & P är två stadsdelar som är lite hippare och coolare än övriga Auckland (vilket inte är så svårt iofs). Det finns många små kaféer och fina kläd- och inredningsbutiker i stadsdelarna. Vet inte riktigt vad som är likt i Göteborg men man kanske kan se det som en blandning mellan Haga och Linné. Genuint och samtidigt lite smått.


Imorgon efter min praktiska exam i kommunikationskursen ska vi göra en utflykt till Piha beach. Håll tummarna för att det inte regnar.


Imorgon blir det också en trevlig tripp till kameraaffären. Najs är att den ligger mittemot Lamborghiniaffären och andra schyssta märken. Ögongodis. Mums...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0