Fortfarande Nelson

Det ar skont att stanna lite langre pa ett och samma stalle den har gangen. Tidigare har vi bara akt vidare till nasta ort och hostel hela tiden.


Idag vaknade jag, som vanligt numera, tidigare an alla andra. Medan jag vantade pa att de andra skulle vakna tog jag mig en liten rundvandring i staden. Aven Nelson ar mycket trevligt. Den ar liten och gemytlig precis som Christchurch och Queenstown. Lite senare gick Filippa, hennes kompis Loviza och jag till stadens konstmuseum och var "kulturiga". Efter en fika akte vi till en historisk by. Om den historiska byn hade legat i Sverige skulle det sakert varit en medeltida by eller nagot liknande. Na, istallet var den historiska byn en replika hur Nelson sag ut da den grundades i mitten pa 1800-talet. Det var kul och intressant att vandra runt mellan de gamla husen och se hur det sag ut da. Val vart ett besok. Jag kopte aven min forsta souvenir hittills! Sex par tandstickor med motiv av de gamla husen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0